muslimah gagah

nak dengar cerita pasal seorang muslimah yg gagah tak ? hehehehhe
the story begin.......

pada suatu hari, seorang muslimah handsome bernama 'senah ohsem' kawan baik 'cik beah ohsem' berjalan di suatu taman yg indah
angin bertiup mendayu-dayu, bunyi kicauan burung, tenang sekali keadaan disekeliling, bunyi air sungai yg mengalir di tepi taman amat mengasyikkan , nature sound amat mendamaikan, tau sebab apa? alam ini semua yg hidup semuanya bertasbih kepada ALLAH azza wa jalla 
senah ohsem manfaat kan suasana yg indah ini dengan bertasbih kepada YANG MAHA ESA, berselawat, senah ohsem berasa kagum sekali dengan ciptaan ALLAH S.W.T, alam inilah buktinya ALLH itu wujud, alam ini juga buktinya ALLAH MAHA AGUNG,MAHA BERKUASA, MAHA PENCIPTA *asmaul husna

"Ya Allah, mudah-mudahan aku kecapi kebahgiaan yg kekal abadi" *doa senah ohsem dlm lubuk hatinya

betullah kata orang, siang tak berpanjangan
sedang senah ohsem menikmati keindahan alam, guruh sambung menyambung,
hujan renyai mula membasahi pipi kemerah-merahannya,
"Ya Allah, tiada tempat teduh di sini, lindungi aku Ya Allah, engkaulah sebaik-baik perlindungan" *senah ohsem menadah tangan berdoa dgn penuh harapan

senah ohsem berjalan ke hulu ke hilir cari pokok yg boleh duduk berteduh,
ahaaaaaa, JENGJENGJENG, 
cantiknyaaa pokok tuuuuuuu, besar teduh, rendang, daunnya segar, ooh haaa ada buah-buahan sekali *bayangkan pokok tu bersinar keemasan dari jauh BLINGBLINGBLING *HAHA
"Alhamdulilah, terima kasih Ya Allah" *detik rasa syukur dihati senah ohsem

tanpa berlengah, senah ohsem berlari menuju pokok rendang itu, lari punya lari, 
"kenapa aku rasa jauh sgt pokok tu? Ya Allah, hujan makin lebat"

senah ohsem tak berputus asaaaa, dia terus berlari lagi menuju pokok itu...

continued


No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...