Posts

Showing posts from August, 2016

kau fikir kau siapa ?

Image
satu hari sedang aku tidur lena bersama beberapa sahabat aku yang lain  beratapkan langit bertilamkan rumput padang
ada satu suara lelaki mengherdik aku dan sahabat-sahabat untuk bangun dan berlari ke arah kolam tanpa fikir terus kami berlari dan terjun dalam kolam
kebetulan malam tu baru lepas hujan  sungai masih deras, kolam yang sebelum ini kering kontang kini dah berisi air
ya Tohan sejuk nak mampus!  kami disuruh rendamkan badan dalam kolam dan hanya nampakkan kepala
sejuk namateyy time tu tak ingat apa  yg ingat harap tak mateyy kesejukan je 

selang beberapa minit kami disuruh keluar kolam mencari buah belimbing dalam masa 15 saat dan masuk semula dalam kolam
selepas beberapa kali percubaan kami berjayaanehnya kali kedua masuk kolam tu air kolam tu jadi suam dan kami tidak menggigil kesejukan
satu je ayat si lelaki tersebut
"macam tu lah juga kehidupan, kali pertama rasa tekanan kau rasa sakitdah lama berada dalam tekanan kau rasa selesa dan kau boleh hadapi tekanan tu deng…