murakabah

Alhamdulilah, setelah lama aku nanti kan inilah masanyaaaaaaaa
JENGJENGJENG
-----> dapat masuk INTEC bulan JANUARY
-------> DAPAT PERGI 'TAMAN SYURGA' / CERAMAH AGAMA by Ustaz Habib Najmuddin

sumpah Happy tak terkata, selalau kat maktab dulu, setiap petang atau sementara tunggu waktu Isyak ada tazkirah by Ustaz Zaki atau Ustaz Lan, Ya Allah rindunyaaaaaaa, tambah-tambah slot hafazan *even aku pernah tersengguk-sengguk menghafal Surah Yasin
kuangkuang
untuk menjadi hamba Allah yang Mukmin, setiap hambanya yakni umat Nabi Muhammad S.A.W perlu mempunyai sifat MURAKABAH

apa bah ? 
jika anda perhatikan rumus yang telah dihasilkan oleh profshima
murakabah = rasa diri sentiasa di awasi oleh Allah S.W.T
masyaAllah.... kalau kita praktik kan sifat tu
insya Allah.. kalau kita nak buat maksiat tak jadi, kalau kita nak mencuri tak jadi, kalau kita nak ponteng sekolah tak jadi, kalau nak jadi playboy pun tak jadi *uissshh, sensitif nyeeeee
jadi from now, jom kita hadir kan SIFAT MURAKABAH dalam diri kita ye sahabat
 yang suri rumah sepenuh masa macam aku (gegirl lepasan SPM) duduk rumah, sambil kemas rumah basuh pinggan tu kan? (siapa-siapa pun tak kisah actually)  haa aku ada ramuan atau rencah kehidupan untuk korang
berdoalah dlm hati
 " Ya Allah, kau bersihkan hatiku ini sebagaimana bersihnya pinggan ini "
kepada mukmin pun boleh sambil-sambil  basuh kereta motor ye dak ? pandaipandai la adjust doa tu mengikut kesesuaian perbuatan anda yeeeeee
nak jugak share dengan korang kisah-kisah para anbia para sahabat, as-salafussoleh yg berkaitan sifat murakabah ni, masya Allah, bergenang jugak air mata hamba yang papa ini, diri ini begitu JAHIL terlalu banyak benda yang perlu diperbaiki, jadi rajin-rajin kan la diri anda dan diri saya sendiri mengunjungi masjid untuk hadir ke taman-taman syurga, kalau Aeon boleh pergi why not Masjid ? RUMAH PENCIPTA kita tau? JANGAN SOMBONG :)
tayyib

credit to highlanders, ingat tak setiap pagi rabu kita selalu ikrar, especially yg dilaungkan oleh  incheee Hammd bin Abdul Karim kita yakni President BADAR MRSMPH sampai rasa mcm nak terkeluar anak tekak, dan hampir-hampir resonance berlaku *nasib baik tingkap sekolah tak pecah dek frequency suara inchee kita ini yg kuat (physic concept)

"rodhitubillahirabba, wabilislamidina, wabimuhammadinnabiyan warasula" = "Aku rela Allah sebagai tuhanku Islam sebagai Agamaku, dan Nabi Muhammd S.A.W sebagai nabi dan rasulku"
amalkan ikrar ini baca 3kali pagi dan 3 kali petang, janji Allah, kita masuk syurga, kalau kita baca doa tu pagi kita meniggal sebelum asar, mati syahid awak, masya Allah, betapa besar fadhilat nyaa, baru aku perasan actually :)

*ambil manfaat daripada blog ni yeeee, kepada yang ada alahan blog, atau alergi dengan satiap bait-bait ayat profshima ni minta sila dapatkan nasihat pakar :D ngehngeh, sory kepada yang terasa atau apa, takde niat bro, kalau salah sila tegur :)
aaahh sudaah :)

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...