Abah, My Hero



sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah, 
tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm blog ni
never mind

setiap anak perempuan tu, ofkos 'Abah' atau 'Ayah' adalah hero mereka
semacam mana pun ayah mereka, kalau bab nak cari pasangan
 mesti anak perempuan tu akan pernah ckp
"aku nak cari yg mcm ayah aku" 
siapa sini setuju? 

erm, yes, mungkin tak semua, but mostly, kan kan. aku malas nak buat ujian statistik, so kita letak tepi bab fakta, lol

so what I can say that, my abah is really hard-working 
sumpah till now, aku tak pernah dengar abah mengeluh
"penatnya, kerja ni"
just, bila dia penat sgt, ofkos la "aduhh, letihnya"
my point is, abah tak pernah cakap yg kerja yg dibuat itu satu yg membebankan
sebab abah tau, selagi mana dua orang anak perempuannya masih belajar dan dibawah tanggungannya, abah akan buat yg terbaik untuk kami
 
jujurnya, aku memang tak nampak kesusahan abah secara directly
but I can feel the pain
setiap kali aku memandu jauh, aku mesti teringat kat abah
perjalanan dari Kuala Kangsar > KL pun dah naik kematu pungkok, sampai je UM
aku mesti rebah atas katil, can u imagine how my abah can drive form Ipoh> Hatyai
weh sumpah do, haritu aku pernah bwk kereta dari Sungkai > Hatyai
memang penat gila


u get my point? If not just forget it HAHHAHA

 

remark: post ni dh lama tersimpan dlm draft. It was written 3 years ago. just feel like to publish it :)

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...