Krabi part 2


keesokannya, apa lagi tour island!
ada 4 pulau yg kami lawati dan bermandi-manda
maka pakailah baju yg selesa, yg boleh  korang terjun terus ke dlm laut
bawak la siap roti ke biskut ke keropok ke nanti korg mesti lapar punya

hotel kami atas bukit nun

depan tu pantai Ao Nang





pantai Ao Nang




beli sarapan kat 7 eleven makan kat tepi pantai, minum kopi panas sambil menikmati permandangan yg indah dan hirup udara yg segar


jam 8.30 pg sebuah kendaraan tak tau nak panggil apa van ke lori tapi yg mcm atas ni la
datang ambil kami di hotel untuk aktiviti seterusnya




then kami diberi taklimat, dia akan bagi tau kita group mana dan nombor boat 
sebelum naik bot korang beli la sarung camera dan handphone so that time berenang-renang nanti boleh la ambil gambar, kalau yg ada camera yg boleh bawak masuk air tu lagi bagus


so this is our group
2 group family dari Malaysia (include us), 2 group from China, 1 group family from Thailand




gambar ni aku nak ambil permandagan sekitar pulau, tapi memandangkan boat ni tertutup maka aku pun try tangkap area belakang boat
tak sangka pulak tertangkap gambar Jo---
cia cia ciaaaaa

memang cantik babe permandangan kat sini, air laut tu memang biru sungguh
fifty shades of blue!
tak puas pandang

so this is our first island, maaf tak ingat nama sebab laju sangat pemandu pelancong tu cakap, yg aku dengar --Nang nanggg island something LOL
\so let find the best place untuk lepak!






 ada aktiviti rock climbing juga disini
k dalam gua ni aku tak berani la nak masuk, tapi kat depan pintu gua tu macam ada tempat orang puja apatah, tah alat-alat solat deme la gamaknyaaa






kami diberi masa 40 minit untuk bermain di sekitar pantai ni
dah habis puas berenang, menikmati permandangan

so kita ke pulau yg seterusnya




ok pulau yg kedua ni memang menarik
ada dua pulau yg kita boleh lawat sekaligus
Kap Island and Mo Island
 antara ke satu pulau tu korang boleh menyeberangi dengan sendiri, cetek je air nya 
paras dada, korang boleh snorkeling sekali

ni aku cuba la nak ke pulau seberang sana, tapi tak lalu weh penat siaaa
HAHHAHA 
siapa yg pandai berenang tu memang best la
korang boleh berenang sekali dengan ikan
serious memang best, sementara korang jalan nak ke pulau sebelah sana korang akan 
nampak ikan-ikan yg bewarna-warni 


ni separuh jalan

haaaaa nah beghenang le kome puas-puas
korang kena berenang antara tali yg dia dah buat macam pagar, tak boleh lepasi tali tu
so in sya Allah selamat je :)

so sebelum nak balik, terserempak dengan kawan-kawan MRSM aku
dari kanan Haniff, Mazri, Hatim and Dut (bukan nama sebenar)

sebenarnya kami dah jumpa dah dalam van masa hari pertama nak ke Krabi tu
cuma aku je tak cam dieorang ni
tapi aku perasan la

"asal mamat ni pandang-pandang"

tapi yg si Dut tu aku macam cam sikit la, malu ahh nak tegur, tapi still aku masih lagi tak perasan time tu . dah sampai Island ni, dok peghati si mamat bercekak tu

"eh macam Hatim"

yg Dut tu memang dah nampak obvious, 
"ohh haaaa betul la ni dieorang"

kih

(to be continueed)










No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...