hug and kisses

sebut jaaa, ishhh HARAM *yang bercouple la kan
but for me
so calm and compassion 
because hug and kisses from me is for my mom and dad, my sister and my friends, also my grandma and my relatives (muslimah) also KIDDDDDDDDDDDDDDDSSSS *yaaa am kids lover sooo sooo muchhh muchh
so every single minute,second, I want to kiss my mum, hug her
nak dijadikan cerita
while am watching Tv, I feel something wrong
I mean something I forget to do or to finish
or to
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
I dont know how to explain it but something in my heart
anndddd
when I think think think
JENGJENGJENG
subhanallah
"yooowww, am forget to kiss and hug my mom" *actually baru beberapa jam lalu dah cium peluk mak
so I ran towards my mother's room
aku : mommmmmmmmy!!!!!!!! *panggilan bila aku rasa mcm nak manja-manja ngn mak hehehhe
mak : apa dia ? *sitting on bed while pack some stuff in her handbag
aku : *hug hug hug, kiss here and there..... okay daaaah :)
mak : hamboii, haaa sayang la puas-puas,nanti dah bersuami takde nye akak nak peluk cium mak dah
aku : maaaaaaak, time tak bersuami la peluk cium mak puas-puas... hehhehe gurau-gurau, taklaaaa, Ilove to hug you, kulit mak mulus mcm bayi kihkihkih
mak : yele tu.... *redup sahaja pandangannya
you know after that, I feel vry satisfy,  nothing can make me feel comfortable than kissing my mom or get kiss from my mom
sometimes I was like
aku : maaak, cium akak *sedekah pipi
mak : *ummmuuaaaah!!!... eee busyuk
hahahaa even I put a bottle of perfume or put some bedak, tepek tepek kat muka banyak mana pun my mom still say "eee busyuk betul anak mak ni"
kehkehkeh
"hang ni bagai nak rak cium mak, pak hang tak peluk cium ke?"
bro, kalaulah aku ada misai, mungkin aku berani nak cium peluk pak aku, HAHAHA
no laaaaa, I still kiss and hug my dad, time tertentu la contoh
my dad send me to tuisyen, that moment
"*salam, cium tangan abah... bye abah, thanks abah :)" *I give a sincere smile, senyum tukan sedekah huhuhuhuhu
so conclusion peluk ciumlah ibu bapa kita puas-puas, tataplah wajah mereka puas-puas, berbaktilah kepada mereka selagi mampu, gembirakan hati mereka semampu boleh, damaikan hati mereka seboleh-bolehnya
kita selalu dengar
"anak tak cukup kasih sayang"
tapi bagi aku, kata-kata tu tak betul, yang sebetulnya adalah
"ibu bapa tak cukup kasih sayang anak"
berapa ramai anak-anak sekarang selalu cakap
"mak, I love you"
maybe kebanyakan akan respond "mcmmne nak cakap mcm tu kalau mak ayah pun tak pernah cakap kat kita"
oh come on, 
WHAT YOU GIVE, YOU GET BACK
*stick with this words, and aku selalu ingat kata-kata ni
so kalau korang rasa mcm 'tak cukup kasih sayang' parents korang,
yela maybe dieorang takde masa, sibuk kerja, and I admit, my parents sgt workhaholic, sometimes aku pernah terfikir jugak benda sama
mak abah busy dgn kerja, ada ke masa nak bersayang-sayang dgn aku?
bila dah meningkat umur, matang, yes now I realize sebenarnya, aku yg takpernah cari masa untuk bersama dgn dieorang
so I decide lepas dieorang balik kerja, contoh
tengahhari mak aku balik, rehat, baring-baring kat bilik, yaaaa
timeni aku kena matfaatkan
at that time aku masuk bilik mak
aku baring sebelah mak, then I hug her, I kiss her forehead, and say "ummuaaah sayang mak"
after that, aku keluar bilik, just left her for a minute to get some rest, sebab petang mak nak keluar kerja lagi
*okay ayah lain cerita kihkihkih
am always remind myself
"shima, sementara dieorang ada depan mata kau baik kau manfaat baik-baik, kau peluk cium mak abah puas-puas, nnti bila sampai masa kau takde masa, mak abah dah takde baru kau menyesal"
yes, aku sangat takut akan PENYESALAN
so
tunggu apa lagi bro sis ? go go go go!!!!!!!!!
ingatlah Rasulullah pernah berpesan
"jika kamu sihat sekarang, satu masa nanti kamu akan sakit, jika kamu lapang sekarang, kamu akan sempit" 
5 perkara sebelum 5 perkara, remember that ?
this nasihat is especially for me, yelaaaa sementara tnggu result tak buat apa kan, rasa mcmbosan tahap gaban
bila ingat kata-kata Rasulullah yg tercinta sentap jugak, then aku mula membayangkan bila aku dah mula sibuk dgn UNIVERSITY LIFE
apa-apa pun goodluck SPM batch 96, lusa result keluar, hikhikhik
insya Allah aku akan share :) so keep reading okay :)
this!!!

#Ilove Allah
#Ilove Rasulullah
#Ilove Ummi
#Ilove Abi
#Ilove Islam

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...