senior life

finally, sem depan nak jadi final year student dah! ahhhh tak sabar
(tak sabar nak kahwin)

third year second sem ni baru aku rasa 'hidup' dalam dunia chemical engineering ni
inilah sem yg plg produktif untuk aku betul-betul hadam dunia chemical engineering
aku tinggal kan semua aktiviti persatuan aku, projek kolej, yada- yada tu semua

kemon babe, 
aku tinggalkan bukan sebab tak bagus, bukan sebab tak suka 
jauh-jauh lagi bukan sebab tak minat dan tak mendatangkan manfaat

aktiviti sampingan tu semua dtg kan byk manfaat dalam hidup aku!
it just my fault

yg tak reti organize timetable
so end up, masa first year which is fundamental-year, aku jatuh dengan teruk (in terms of CGPA)
kalau CGPA/GPA kau rendah sgt apa maksudnya?

maksudnya

kau tak menguasai/ fahami dengan baik subjek-subjek yg kau ambil
hell yes, my fundamentals in chemical engineering memang lemah
dah masuk third year aku kena study balik, catch up balik fundamentals 
which is time-consuming bruh, by this time sepatutnya aku dah nampak big picture atau overview dunia chemical engineering ni

so aku betul-betul nak minta maaf  kepada sahabt-sahabat persatuan aku yg dah lama tak jumpa
kalau terserempak pun, aku tak dapat nak sembang lama dengan dieorang (aku tengah sibuk call, terkejar-kejar pergi kelas etc) sumpah aku rindu dieorang ni
terutama warga Raudhah-nians ni

hmm

and bila dah byk fokus kat course ni, aku rasa banyak pulak aku terlepas dgn aktiviti-aktiviti department

maksud aku, bila skrg aku dh fokus kat department, now I realize yg byk benda aku terlepas opportunity yg ada
*again, please bare with my rojak yg tak berapa sedap!

masa first year dlu aku teringin nak jadi member of Society Petroleum Engineer
buddy aku, kak Hanisah is one of my idol la, aku nak jadi mcm dia, smpai tahap jadi Director of SPE duh!
hahhahahah time tu aku mcm confident la, aku masuk jdi committee > active member> contribution > Director

HAHAHAHA tu angan-angan yg tak kesampaian
byk jugak benefit bila join SPE ni, byk pendedahan tentang dunia engineering dan industry yg berkaitan

well its okay, yg lepas, lepas, yg kehadapan, aku kena capai target aku
dah masuk final year nanti, aku tak nak terkial-kial buat design
aku tak nak grad dengan penuh penyesalan, cukuplah aku menyesal 2-tahun fundamental-years aku yg agak rabak, now it time for me to recover, rebuilt, re-tunning and modify all my mistakes

good luck guys!
and all the best!

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...