Travelog Mini : Raudhah (Part 1)



Khamis, 11/1/2018

al-kisah sem 5 selesai dengan jayanya, pada tarikh keramat ni
Alhamdulilah walaupun paper terakhir aku 'sad-ending'

baru nak enjoy sikit tapi keadaan tidak mengizinkan

dan kebanyakan kawan aku pun target paper Particle Technology ni boleh
score dan menyedapkan hati, tapi tulah, 
jangan disangka air yang tenang tiada buaya
dan jangan disangka subjek yg senang dipelajari itu tidak mengundang bahaya
habis je last paper, dengan duit seciput aku buat self-reward dengan makan di Dominos set Cheezy 


perghh tgk gambar dh menjujuih ayaq liuq,
aku makan bertiga dengan coursemate, zalikha and syakirah. mula-mula pagi tu
aku puasa sunat sebenarnya, tapi tulah iman lemah betul bila member ajak keluar makan, lagipun aku dh lama tak keluar makan dgn
kawan-kawan coursemate aku ni, sweet kan aku
from the left, zalikha, angel of heaven(baca: bidadari syurga), syakirah and ain

Sem 5, sign out !

****

(Raudhah :  penghuni rumah sewa yg terdiri daripada muslimat Persatuan Mahasiswa Islam UM yg solehah lagi gagah perkasa, takbir!)
planning nak percutian pantai bersama Raudhah-nians ni dah lama
start study week lagi, since ramai yg nak berpindah keluar, dan one of our PMI's senior, Kak Mama the Rock pun dah nak keluar,
maka, farewell celebration mcm ni mmg patut diadakan.
dan aku pun bakal menginap di kolej sem depan, maka lagi-lagilah aku nak join vacation ni
++
Jumaat, 12/1/2018

aktiviti bermula dengan bersarapan di Warung Pak Ali Legend, menu wajib mestilah Roti Tsunami,
 bukan budak UM lah kalau
tak makan roti tsunami pak ali dan lepak mapley gittuu (mapley : foodcourt area Jaya Mall)
 after breakfast, 8.30 pagi kami bertolak ke Taman Botani di Masjid Negara


tempat ni memang cantik bhaii, 
untuk orang KL mcm korg ni mmg patutla sekali sekala dtg tmpt mcm ni
to avoid mental rabak yg parah
area Bamboo house, mana Bamboo house nya ?
yep, because Bamboo house is too mainstream KAH-KAH-KAH
so thats why aku bergambar kt batu-batu dan papan tanda wifi ni


favourite spot! rasa nak berendam je dalam kolam ni


akar ni look so creepy ! *perasaan je

aku terbayangkan rusa ni berkeliaran mcm kat Jepun tu
well, dont expect too much sis, this is Malaysia
U know Malaysian right?! sampah pun buang tepi jalan kihkih
so yezza, rusa dikandangkan, ayam pun ada kt sni, arnab pun dijadikan pameran

kesian pulak aku tengok haiwan-haiwan ni terkurung





sekitar taman permainan
mana gelongsor ? buaian ? 
coz it too mainstream also

try hard weh! 

favourite spot!

best kalau pergi time takde orang, engkorang boleh terkinja-kinja, berlari mcm kanak-kanak riang
itu la apa yg kami buat, kahkah

we end our day dgn membasuh baju di KK8 disebabkan gangguan bekalan air disekitar PJ
aku syak kes masalah air ni ada kaitan dengan 'politik'
hahahhaa *sarcastic
****
so aku hutang dengan korang lagi 2 cerita untuk 2 hari (Sabtu dan Ahad)! which is the most interesting part for vacation of raudhah-nians

stay tuned! adios!

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...