Good health is the best Wealth

hello, selamat siang ladies and gentlemen! *sorry for my rojak yg tak berapa sedap
lately ni aku selalu tak sihat
kejap-kejap demam, selesema makin teruk, batuk
dekat berminggu-minggu jugak
and yg plg sedih sekarang aku byk consume ubat 
seram doh
tengok gambar!!

aku antara org yang paling liat nak makan ubat sebab theory aku
"let antibodies do their work" kahkahkah
unless kalau sakit tu makin teruk then baru aku makan ubat

even demam pun
aku takkan makan panadol kalau keadaan tidak memaksa
 tapi demam baru-baru ni, aku telan 2 biji panadol sebab time tu aku memang tekad taknak ponteng kelas

reason-nya aku taknak terlepas lecture and hantar MC! 
lecturer subjek elektif  aku tu sgt strict dgn kehadiran
dehek! 

selama ni siapa je kesah psl MC! hhahhahaha

so aku pun kekasih paksa-rela la pergi kelas
kemon babe, kelas biochem kot, gila tak dtg?! Im not Wei Jian doh! hahhaha
(Wei Jian : the genius guy in our batch, usually people called him as The God of Chemical Engineering, 
bcause he knows everything and he can answer all your question, sorry Im a little bit hyperbola here)

aku sangat dikenali dengan
 'ke-fit-an'
apa tan ? se-tan?
*sorry 

bukan nak 'perah-santan' la
sebab ada sorang kawan aku ni be like
"fit la kau ni shima" *sambil picit-picit lengan aku
HAHHAHAHA 

pipi aku pun dah makin bowlat
mana taknya, main netball separuh jalan, dah nak dekat perlawanan aku tarik diri
babe, aku captain kot time tu, mmg nak menangis jugak bila aku decide tak turun game
sebab dalam minggu tu (minggu plg hectic!)

aku ada 2 presentation dan test! rabak tak rabak tu Tuhan jela yg paham
and game aku 3hari berturut-turut, for sure la aku utamakan yg mana utama
aku dah taknak dah di-down-kan dgn gila babeng oleh one of my lecturer yg sgt aku geruni
mmg betul la org cakap "lagi kita tak suka, lagi benda tu kita akan dapat/jumpa"
T_T why life so mean?!

even group presentation aku kena 'condemn' dgn teruk oleh 'that lecturer' but its okay
taklah teruk sgt sbb kiteorg mmg buat yg terbaik, well-yah, bolehlah 
maka tak sia-sialah pengorbanan aku (mengorbankan game netball yg selama ni aku impikan!!)

sokay shima, SUKMUM depan kau try hard lgi okay
badan aku mula lemah sbb dah lama tak keluarkan peluh,

ermm maybe

joging pun dah jarang, makan pun aku main bedal je


so sabtu lepas, aku pergi klinik 
ni kalau aku pergi klinik ni apa maksud nya ?


maksudnya



aku dah memang faktab dengan condition badan aku yg dah mula lemah lesu
almost 3 weeks guys, aku bernafas ikut mulut
sebab hidung dua-dua lobang tersumbat

memang rasa nak kiamat bhaii
tuhan je tau betapa siksa nya

dah la hidung tersumbat, mata aku asyik berair, 
asyik bersin sampai sakit bahagian perut (sebab muscle aku dh mula penat due to high pressure bila bersin) dan tekak aku makin perit sebab bila cuaca sejuk, aku bernafas ikut mulut, tekak aku jadi kering, bibir pun kering

menangis jugak la aku time tu sebab aku dh tak tahan rasa sakit ni
"adik, aku tak tahan la. aku rasa nak tidur taknak bangun dah"
punya lah rasa nak give up time tu

that time  badan aku memang rasa lemah, rasa nak tidur je, mak aku pun dah bebal tgk aku yg asyik tidur sepanjang cuti sem!
HAHAHHA

so, Dr tu pun suggest aku buat blood test memandangkan simptom-simptom aku ni ada la sikit mirip-mirip beberapa penyakit, 
and Dr. bagi ubat allergy, katanya allergy aku makin kuat
bukan setakat allergy seafood je sekarang, habuk-habuk udara ni aku mmg tak tahan

in sya Allah lusa aku pergi blood test and please pray for me :)
buat masa ni
Alhamdulilah, semalam aku dapat tidur dengan normal
dan sekarang aku boleh bernafas mcm biasa
buktinya, tu senyuman dalam gambar dengan pipi yang kembang semangkuk
akhir kalam,
sayangilah badan kalian wahai umat!
let workout!

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...