cheese in trap


tajuk tiada kaitan dengan isi kandungan post *mohon jangan kecam

Separation Process was my first class in semester 4, yahoo! nak masuk third year dah

aku punya first impression dengan subjek ni adalah
"oh maybe senang kot"
dan terbayang aku tengah separate all kind of chemical component pakai equipments kat lab gitteww

rupanya
indah khabar dari rupa

dia rangkum sekali 4 subjek core sebelum-sebelum ni
iaitu chemical process principle 1&2 dan thermodynamics 1&2
which mean keempat-empat subjek tu average grade aku adalah C

and yarr!!
im gonna die this semester

bila mana basic knowledge kau tak kukuh then what you expect for the future ?

nak menangis tak guna babe

 I was so relieved this subject will conduct by pretty&intelligent woman, Dr.Hanee
dengar ramai yg kata Dr.Hanee ajar sangat best dan mudah faham 
I hope so
amin

so masa dia start lecture, one of the content yg agak menarik minat aku bila dia sebut

"mixed chemical is spontaneous while unmixed is non-spontaneous"
"it Law of Nature, for example it easy for you to make a relationship with someone but it hard for you to break up. you have to make some effort to break up. you make mistake, you give so many excuses and so on. so in term of chemical you need energy or mass separating agent to unmixed the chemical"

and that what I done to avoiding from someone I love
but I do not make any effort
I just dumped dia without any excuses 

"if you langgar Law of Nature you will face some troubles"

dan aku langgar Law of Nature tu
and yarrr the troubles is on me right now
I just cant bare to see dia struggling 
because deep in my heart I do love dia so much

(saje aku pakai 'dia' sebab dia bukanlah seorang lelaki mahupun perempuan, dia adalah special in my heart)

****

mak cik kesayangan : Shima, akak ingat lagi ayat F masa PASUM dulu
aku : ayat apa ?
mak cik kesayangan : F selalu cakap "shima betul ke kau nak join, sebab satu hari nanti kau akan alami 'down moment' yang sangat teruk"
aku : masinnya mulut dia kak *tunduk

semoga Allah lorongkan aku ke jalan yang lurus. amin

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...