oh nokia

hellooooooooooooo
cerita hot
hari ni aku tersangat sentap
wakakakakkaaaaaa
weh serious, im just wondered about something, is it true that 
those who doesn't have an android (like me as well)
are like
"wassep tu gapo dio?"
macam terpencil terpinggir gitu
okaaay i admit that, im the one who still loyal with one brand
COKIA  NOKIA lalallalalaaaaaa
i mean i choose nokia brand since i was standard four
and yet till now, 
but!!! my handphone not as kolot as 3 sekupang, upgrade sikit la, touch screen tapii okay fine application mcm apple, htc, samsung nak download bagai tu takde, the function just similar like the old one (henset 3sekupang) just ada camera itupun 2 megapixel, tangkap gambar muka berpasir, kehkehkeh
actually the true story mcm ni
during period identity class *anehbunyinya(kelas jati diri)
our lecture cakap mcm ni
"zaman sekarang semuanya pakai samsung, apple, ADA LAGI KE YG PAKAI NOKIA?"
AND I WAS LIKE
"muu sedor dokk kawe sentap ni"
andddddd yg tak boleh belah
hahahhahahahahhaha
iman, alia and aina was staring at me dengan muka simpati 
pandangan mereka seolah-olah berkata
"okayyy fineeeeee, shima bawak bersabar"
kahkahkahkahkah
and yaaa the whole student in audi burst into laugh
seolah-olah 'ketawa' tu untuk aku, maybe ada jugak yg mcm aku pakai nokia, but 
weh?!!!!!!!!!!!
satu dalam seribu kot
i dont care about that, because my parents bought me a laptop last week
yeeehaaaaaaaaaaa!!!! comell kot, i call my laptop "baby misha" *pengaruh movie
hahahaha and yaaaa i miss my baby conan (my DSLR camera) menyesal tak bawak T_T balik UM 
okay dah at least aku up to date jugak anything happen in the world kenn, sooooooooooooo aku tak kolot la ni kenn ? hahahah kesahh
so conclusion
mari kita renugkan sebentar, di dunia, makin lama makin cangggih, makin ke hadapan makin maju
but in Islam, makin kebelakang makin canggih ilmu dan pegangan mereka, kerana apa ?
sebab zaman dulu adanya Rasulullah,para as-salafus soleh
in Islam makin kehadapan kita makin lemah
kita boleh renungkan dan perhatikan betul-betul, 
kusyuk solat kita makin tak menjadi, dan aku ada terbaca satu hadis
yg mengatakan, di akhir zaman paling yg mencabar adalah SOLAT MEREKA MAKIN TIDAK KUSYUK
jadiiiiiiiiiiiii, mari banyakkan beristighfar
pesanan ni memang khas buat diri ku yg papa lagi hina di sisi Maha Pencipta
dan jugga khas buat kalian tercinta
jadi mari mujahadah dan jihad lawan nafsu :))))))
#love Islam
#Love Allah

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...