bulatan gembira


hello readers
hari ni gua officially join halaqah kak nisa
heheheeee she is dentist wannabe in sya Allah oneday doakan :))))))

apa yg best ?
ohh come on, halaqah ? weh syiah ke?

halaqah ni memang sangat PERLU untuk mahacicwi dan mahacicwa join
dia ibarat
tangetianal acceleration buat kita agar sentiasa berada di track yg betul

dalam kata erti yg mudah
sebagai pedoman atau panduan
sebagai contoh

ada antara kawan kita yg bercouple
terdetik kat hati
"eh aku ni takde sape ke nak?"
so kita pun cari jalan pikat memikat
malam tu ada usrah
kak senior bagi tazkirah cerita BETAPA AZAB API NERAKA DAN SEKSAAN ALLAH
BETAPA DASYAT KEMURAAN ALLAH DAN BETAPA MAHA PENYAYANG ALLAH S.W.T KEPADA HAMBA YG MELAKUKAN KESALAHAN

so kite kembali insaf <---------------------- haaa! tang ni la yg kita naaaak
kat universiti takde sape tegur, kurang kasih sayang lecterur, kurang perhatian parents
naaaah kitaaa yg kena pandai cari peluang
bukan apa iman mukmin yg sentiasa turun naik ni byk cabarannya
 jadi kita kena ada satu komponen yg mampu
kekalkan momentum iman dan ibadah kita

"bukan senang bernafas dalam jiwa hamba"

so tu je kot, btw esok english test, nak tau? aku tersangat redha dan berserah, nasib 1 jam je kan?
kalau aku ter-list one of the student yg wajib hadir extra class on saturday pun aku dah redha sgt,
untuk persediaan MUET
al-maklum bak kata teacher fatin
"kalau mat saleh rambut celup perang mata kelabu pun belum tentu dapat band 9 apatah lagi kita yang berambut hitam mata sepet" 

hidup satu perjuangan mengejar redha Allah <3

#love Islam

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...