bengkak je pun

maghrib dah masuk mcm biase aku kene tutup tingkap memandangkan tingkap aku ni agak ketat untuk di tarik daaaaaaaaan...
"*krriiiikk paaaaangggg! ADOOOOOOOOOOOOOYYYYY"
*ibu jari tersepit
# cenilaa first impression aku sambil guling-guling atas lantai
then, mengadu kat mak
"maaaaaakk tengok jari ni DAAAH BIRRRUUUUU mak oiiiii!!! " *aku dah start menggelabah, pikir bukan-bukan entah-entah saluran darah  aku pecah dan kene potong agaknyaaaa "maak, akak  taknak kudung" !!!!!*
mak "tu laaa kalut sangat, cer buat kerja tu perlahan-lahan, mak nak tolong ape, tengok jelaa, mak taktau nak buat ape"
*keadaan aku makin parah menangis mcm kene pancung
mak "pergi ambil minyak gamat, balut jari tu"
aku " *sob sob sob okaay, maaak, fuh jari akak nifuuuh isk isk isk" *mata bolat  berkaca-kaca
conclusion : aku tak tau nak clasify tahap manja+gedik aku ni tahap mana HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA
*sedikit renungan, ustaz dot dot pernah berpesan kalau sakit tu gagahkan diri ucap "Alhamdulilah" rasa sakit itu adalah satu cara Allah hapuskan dosa kita, dengan rasa sakit seorang hamba itu 100 pahala diberi 100 dosa diampunkan, YA ALLAH MAHA PENYANYANG, annd kalau boleh gantikan perkataan "ADOOOOY" <--- yg menunjukkan betapa sakit tahap gaban gantilah dengan kata-kata 
"ALLAHUAKBAR" *pesanan buat diri sendiri dan untuk semua NGEEEE

No comments:

Naluri ibu

kebiasaannya, sebelum kuliah start, aku akan sarapan walau secebis roti so pagi tadi aku makan roti canai telur kat kafe Fac.Engine...