perangai Tahun 3

tahun ni aku ambil subjek National Character
subjek ni hmmm 
agak bosan to those yang dah banyak buat program
KAHAHAHAHA bapak poyo siot
tapi serious talk doh
tapi ok lah tak perlu study buat research essay bagai. sebab course aku untuk sem ni dah cukup memenatkan, sebab tu aku ambil subjek elektif yang rileks chill-chill, have fun
kelas ni jadi 'have fun' bila classmate supportive,energetic dan proaktif
ni serious cakap la, classmate subjek ni memang pishang gila
apakk la, sakit pulak hati aku
nak  lantik AJK pun ambik masa 3 kelas baru settle
semua pakat senyap dan nak ambil kerja mudah je
mana tak nya
bila lecturer tanya
"siapa nak jadi AJK protokol?"
sekor pun tak angkat tangan (termasuk aku kahkah)
bila
"ok next, AJK keselamatan dan kebajikan"
semua angkat tangan
HAHAHAHAHA ayam nya perangai.
dalam subjek ni kiteorang kena conduct 3 projek
1) projek khidmat masyarakat (which is benda ni masa first year aku dah buat jugak under subjek Jalinan Masyarakat)
2) Pesta Kokurikulum (ni memang bosan, just jadi macai jaga khemah etc)
3) workshop (fokus more on make up. untuk org yang anti-make up *for now macam aku memang meluat la dgn workshop ni)
aku saje buat perangai 'Tahun 3' dimana malas la nak semangat sangat nak jadi ketua unit, volunteer semua benda
aku bagi ruang kat adik-adik yg baru masuk
yg hamasah menggunung nak menonjolkan diri
 tapi ternyata mereka lagi ayam dari aku
sorang pun tak berkokok
HAHAHHAH
since unit protokol takde siapa nak masuk so aku pun volunterr la
sebab aku risau jugak jahanam projek ni
so, dalam unit tu aku nak tgk la adik-adik  ni conduct
and guess what ?
masa pembentangan pertama
HANCUR 
semua cadangan kena reject and backfire balik kat aku
HAHAHAHHA
adoii sabau jela
memang tak menjadi aku buat 'perangai-Tahun-3'
I have to be ME
tapi kenapa ada je manusia yang selesa buat perangai-tahun-3 ?
yelah
perangai
1) biarlah, pandai-pandai la dia buat
2) bukan kerja aku do, tu kerja dia
3) ah malas lah aku, nanti ada la org settle kan
aku cuba nak buat perangai ni, tapi tak tahan, tak sanggup
and yes
end up aku yang buat semua benda
then, stress sorang-sorang, serabut, emo tak tentu pasal
what a life ?
bila join jentera Angkatan Mahasiswa, 
aku belajar banyak benda terutama belajar pengurusan emosi bhaiii
HAHAHAH
and ya kau jadi multi-tasker
next, I will share my experience selama 2 tahun bersama Angkatan Mahasiswa :)
adios!

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...