luaskan pengetahuan


kalau dulu bab buku fakta memang aku tak minat tambah pulak sejarah bagai, ya Ampun
sejarah memang aku hafal untuk lulus SPM je!

"setiap sesuatu bermula dengan niat,seseorang itu akan dapat apa yang diniatkan 
(HR BUKHARI MUSLIM)" *kalau salah tolong betulkan
maka SPM subjek sejarah aku dapat A

sekarang trending
novel Melayu

terlanggar CEO-mak suruh kahwen- kahwen paksa-honeymoon-gaduh-abangsayang-THE END

10 novel laris, 10 jalan cerita yang sama, tukar pelakon je!
WAHHAHAHA
tak berkembang langsung pemikiran

dah masuk Universiti Malaya, bergelar Mahasiswa
rugilah kalau tiada perubahan dari segi pemikiran dan pengetahuan

UM ni apa yang aku kagum, program nya 24 hour setiap masa, setiap hari ada je program yg menarik
berpuluh-puluh persatuanyg ada
tinggal kita nak atau taknak je pergi dan libatkan diri

JANGAN JADI PELAJAR 4K
(kolej,kafe,komputer,kuliah)
sangatlah tak produktif

manfaat kan zaman universiti dengan mengisi masa lapang  menghadiri majlis ilmu 
atau perbincangan ilmiah
sangat menarik!!!

dengan izin Allah, tah macam mana aku boleh menjadi pengerusi majlis untuk satu event bedah buku
dari situ  aku start  berminat dengan dunia sejarah

maka aku pun dapatkan buku ni sedaya upaya
tapi in sya Allah kali ini matlamat untuk mempelajari sejarah lebih jelas
FAHAM DAN INGIN MENGETAHUI
 yang best penulisnya adalah pensyarah dari UM sendiri, baru la ada aura!!!!
ehhehehhe



alhamdulilah,ini  rejeki namanya
*senyum sampai telinga



No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...