FP MSKP 15/16

3minggu mereput di kuaz, seminngu bengkel fasilitator pelajar, seminggu persiapan MSKP, seminggu MSKP
nate apa MSKP tu?
MSKP stand for Minggu Suai Kenal Pelajar, untuk pelajar asasi UM
ok so let start story morry
start dengan minggu bengkel fasilatator pelajar dulu,
ini kumpulan 10, ni la first time aku kenal PAAN the avengers, aku baru kenal sape ainun, qiels and arina, sungguh setahun aku di asasi aku tak tahu wujudnya manusia2 ni,  HAHA maaf, bukan apa
mostly dieorang from HAYAT so agak rare la muka , yg depan tu FP SENTRAL, kiteorng pggl BOSS, boss dulu FP kiteorng now jadi FP kepada FP, hamekk kau

seminggu bengkel FP, boleh la banyak benda aku belajar, ice breaking yg berkesan maybe, mana taknye, bila dah berpisah till now still contact, masyaAllah, dalam group wasep kalau tak seribu notification aku memang tak sah, disebabkan group FP ni 
kira memang dah kamcing habis la kiteorang semua 102 org ni,
sweet babe
 banyak muka aku xkenal at first, dah kenal, tak kenal maka tak cinta dah kenal takpe

ok next
minggu persiapan, well aku terpilih masuk biro disiplin dan keselamatan, memang dari sekolah menegah > mrsm > fp muka ni la cop disiplin, tapi ni pilih secara random, so ada hikmah, 


 specialnye biro ni, kuasa kiteorng pegang WAHAHAHAHA *gelak syaitonirojim
and engkorang kena panggil kiteorng miss or sir, nama dan identiti kiteorng harus disembunyi aku taktau apa motif, tapi tu la rare katenye, and our biro also known as DECAY

belakang dari kiri (miss el,miss eye,miss kate *acah kate meddliton, miss nina,miss miu,miss naz,miss shu,miss Z - depan dari kiri sir john,sir ngat,sir am, sir joe, sir lim, sir gap, sir az, sir tom)
*maaf ukhti, i have to conteng-conteng because iloveyou nina!

biro ni sangat la gila, time meeting semua biro serious kiteorng paling tak serious buat lawak memanjang, memang boleh ber-six pack aku gelak smpai pecah perut, time fp lain mainmain kiteorng pulak serious tah kenapa mcm tu aku xpaham, sgt happening gila teramat happening sungguh happening *menunjukkan sgt happening LOL

yg pling bangga aku rasa ramai yg support kiteorng punya prinsip, kiteorng ada cara tersendiri nak disiplin bebudak and alhamdulilah student pasum kali ni senang dikawal dengar cakap, punctual and hell yeah! we made it guys!! stakat ni takde isu fp gaduh dgn students thankGOD


memang kiteorng meeting smpai 3-4 pagi, ada jadual sentri (berjaga malam) memang semua kepenatan, at last memang tak jalan sentri kau ingat robot? agaknya kalau jadual sentri berjalan zombi dah kot DECAY,

SO ni la ofis kiteorng selama seminggu, menyiapkan kertas kerja biro dan slide, meeting smpai 2-3 pgi, mkn sesama, borak menyanyi melalak semua kat sni, sampai ada org takut nak masuk ofis ni, sebenarnya board2 tu untk tampal kiteorg punya catatan, tpi disalah tafsir kata kiteorng asobiah sgt, 
whahahalaaawehh 

meeting setiap biro

so ni la kerja aku, ala ala rela, dengan walkie talkie di tangan, aku KAK YONG kat kawasan BS ni
kau menyalak aku pancung, WAHAHAHHAH

ni malam terakhir kami berkhidmat sebagai FP, ni la barisan FP 102 org yg perlu mengawal 1800 pelajar
PASUM, penat tak penat ?

malam berikutnya, kemas la dewan dan bilik ursetia, SU siapkan laporan, 
then makan pizzzzzzzzzzzzzza! yeay!


then esoknya kiteorang plan pergi sungai chiling



the girls have some fun tanpa lelaki, sumpah heaven! LOL










ok so itu saje, sepanjang MSKP tak menyempat aku nak tangkap gambar, maaf. apa pun banyak experienced yg aku dapat, bykbenda aku belajar, kenal ramai org, layan bykkerenah pelajar fuhhh
#brothersister

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...