kau buat ku tersenyum

aku tak tau kenapa moment ni sentiasa segar dlm ingatan aku
mungkin sebab bagi aku pengajaran yg padu buat diri

"sebarkan salam dan senyuman"

Assalamualaikum is salam sejahtera ke atas kamu
cantikkan maksudnya ?

sunnah beri salam kepada org lain :)
 dan tanpa kita sedar 
dengan hanya senyuman tanpa bayaran itu boleh menggembirakan orang lain

so here my story

***

pagi yg cerah
kelas TITAS tamat jam 10 am di fakulti sastera

terkejar-kejar aku nak ke fakulti kejuruteraan untuk kelas safety pulak yg start jam 10 am
dah la kt blok U atas bukit, kat Audi tingkat 4
adoiiiiiii penatnyaa nak hiking
dah la takde lif
*tudiaaaaa mengeluh

Dr.Che pulak selalu dtg awal, tak suka student lambat
takde gap ni yg payah
ingat aku ada supersonic ke apa *mengeluh lagi

(supersonic : kuasa pecutan dari satu tempat ke satu tempat dengan hanya beberapa micromilliseconds)
ahhhhhh watevah

malas nak bertekak dengan diri sendiri, malas nak terburu-buru
aku sumbat earphone ke telinga
layan lagu favourite 
lagi bagus

muka aku agak mencuka
sekali-kala aku membebel sorang-sorang

"macam mana la org KL ni boleh hidup dgn aman bahagia, pagi mcm ni dah jam. what a life!"

kebiasaan kat UM mmg jam waktu pejabat sebab UM antara laluan shortcut

hmm cerah betul pagi ni

kan best ada salji. sejuk je 
takde la melekit masuk kelas berpeluh-peluh *mengeluh lagi dan lagi

tiba di penjuru jalan

"hai! Good morning!" 

seorang uncle menyapa aku dengan penuh ceria
sempat juga dia lemparkan senyuman kepada aku
aku membalas dengan senyuman

"ceria nya uncle tu" *bisik hati aku

aku pun tersenyum sampai ke sudah
memang aura positif uncle tu sampai menusuk ke kalbu 
muka aku yg mencuka berubah kpd yg ceria

thank you uncle :)

****

mohon jangan contohi diri aku yg suka mengeluh. HADOIII *mengeluh

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...