nomu nomu chua

"dalam banyak-banyak zaman hidup kau, zaman mana yang kau nak patah balik dan yang paling kau rindu ?"
"eerrmmmmm zaman 
ni :') "

*****

masa aku berada dizaman ni, aku rasa tmpt ni macam dalam penjara. sebab zaman ni sangat ketat peraturan bagi aku. kena pakai handsock, tudung kena labuh, nak keluar dah la susah nak kena mintak izin warden la apa, dah la terperosok pedalaman atas bukit, takde shopping complex, wayang, handphone dapat pegang hujung minggu je, walaupun boleh seludup secara haram tapi aku bukan jenis 'pandai-sorok-benda-haram' membosan kan!
 (zaman ni masih berbaki lagi sifat kenakalan aku- baru mula-mula slow nak berubah)
tapi tanpa aku sedar, tmpt nilah yang byk berjasa kat diri aku
kalau dulu aku panggil tmpt ni penjara, sekarang aku gelarkan sebagai madrasah tarbiah bagi Pendosa seperti aku 
kenangan-kenangan di tempat ni masih segar dalam ingatan aku
jadi
zaman mana yang korang rindu ?

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...