muslimah bersatu

alhamdulilah Allah s.w.t mengizinkan aku menyertai kem ni,
kem ni berlangsung selama 2 hari 1 malam sahaja di Virgo Hotel, Teluk Batik, Lumut
program nye simple as ABC sajeee
antara aktiviti nya ialah aktiviti usrah, sukaneka, dan sesi bercerita tentang sirah nabi serta hadis-2 nabi
alhamdulilah banyak jugak pengetahuan semasa aku tahu melalui program ni, apa yg aku kagum is, when the moment bila korang sampai dekat hotel untuk  pendaftaran and korang nampak
ramai perempuan pakai purdah or niqab and I was like
"aku kat arab ke weh ?"
hahaha but quite interesting, suasana yang baru apabila dikelilingi dengan wanita-wanita or gadis-gadis yang berpurdah *thumbs up!
sesi taaruf

sesi taalim, kak Hana membaca sebuah kitab mengenai hadis dan sirah nabi

the one who always beside me whenever I go and whatever I do <3

kumpulan 1 

bersama kak ainul yg comel, suara halus mulus mcm ckp berbisik, hehehe peramah dan bersifat terbuka, dan merupakan ketua kumpulan 3 (my group)

that Kak Hana (yg bwk baby dlm troly) sporting, happy go lucky, gila-gila, cuba teka umur die berapa? ahaaa kalau bagi tau korang mesti terkezuut, and oh yaaaaa this my group :) kumpulan 3

salam perkenalan

bbq time

music box time, aku kene berlakon mcm mne nak pujuk kawan yg minta 'putus kawan'
ahh >.<

aktiviti 'semakin jauh semakin sayang'

my stoking basah !!!!!!!!

ni adik-adik yg comel

bakat terpendam

my group, membincangkan isu akidah

sesi membincangkan isu akidah remaja dan yaaa itu dia, prof.shima  sedang bersyarahan HAHA

time ni kene wakafkan apa-2 barang, dan masukkan dlm kotak, then amik brg-2 secara random

bersama adik-adik kumpulan 3

kami team Muslimah Bersatu !

I got his from Mgaic Box, whuuuhuuu, from Kak Nisa <3 love it!
kenangan manis yang takkan aku lupakan adalah malam bbq, when my hunnybunny, syazwani ayeob diberi task 'describe orang sekeliling yang awak sayang'

"saya ada seorang sahabat, saya kenal dia sejak kecil lagi, kami sekolah rendah sama-sama sampai lah tingkatan 3,  dia seorang yg pandai dan alhamdulilah dapat melanjutkan pelajaran ke mrsm, walaupun kami terpisah persahabatan dan ukhwah tetap utuh seperti dulu, masing-masing ada kejahilannya yang tersendiri,macam-macam dugaan kami dah lalui bersama , alhamdulilah kini kami sudah berhijrah kembali kepada fitrah dan saya sayang die sebagai seorang sahabat" syazwani

masya Allah, subhanallah tiba-tiba rasa dihargai ngehngehngeh
then I realize, tatkala rakan-rakan meninggalkan kita, kita berasa kesorang , kesunyian
Allah mahukan kita berseorangan untuk bertahajud kepadanya, Allah nak kita berdua-duaan bersamanya 
Allah nak kita dekat dengan-Nya
now Allah has open my eyes, the one who console me when I failed to control my emotion, the one who always never disappoint me is NORSYAZWANI BINTI AYEOB NADZORI, Almdulilah semoga persahabatan ini kekal sehingga akhir hayat.

ya Allah, kau kekalkan kemesraan hati-hati ini yang bersatu dalam memikul beban dakwahmu, eratkanlah akan ikatannya dalam menuju jalan yang diredhai lagi diberkati olehmu Ya Allah,
Ya Allah, sesungguhnya aku sayangkannya sebgai seorang sahabat dan aku berharap semoga kami bersahabat hingga ke jannatul firdaus mu Ya Rab :')
perkenankanlah, amin
(doa buat sahabat saya dan rakan-rakan yg menganggap diri ini sebagai seorang sahabat insya Allah :) )

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...