bakal mahasiswi

hellloooo readers, ape khabo yop ? tahniah kepada adik-adik yang dapat 8A dalam PMR, haih rindu pulak zaman 'tu', nak tau ? itulah titik permulaan kehidupan aku berubah 360 darjah dengan izin Ar-Rahman, yg tak capai sasaran it's okay itu yg terbaik buat kita, percayalah :)
kalau dapat tawaran mana-mana terima tau, jgn tolak, yg first time masuk asrama don't worry dik, sebulan dua je menangis lepas tu akak gerenti korang bahagia, prcayalah, pergi la belajar kat luar (sekolah lain) kita mesti mengembara dlm mencari ilmu ni, yg dapat tawaran MRSM , anda bertuah! get ready untuk 'disuap' segala benda, the best thing is MARA support korang gila babeng punyaa

okay stop talking about MARA
weh, doakan aku tau, mudah-mudahan permohonan aku diluluskan, amin 
MARA call me please,
okay stop talking about MARA *aku rasa dh byk kali aku ckp benda yg same?
so amacam lepasan SPM? apa je korang buat cuti ni ? ada yang kahwin tak ? ngehngeh berangan je laaaaa
ada yang menimba ilmu ukhrawi, ade juga yang cari ilmu kemahiran, ade yg duduk mengangkang kat rumah, ade jugak yang setiap ptg tgk drama PLAYBOY ITU SUAMI AKU  

so ape prof.shima buat lepas habis SPM?

1) 8.30 pagi -12.30 tgh hari(isnin - jumaat) pergi kelas komputer at KEMAS
2) sabtu (10.00-1.30ptg) kelas bahasa Inggeris
3) oh yaaa tak lupa jugak sibuk dengan lesen kereta and lesen motor
4) baca buku motivasi is my hobby
5) spending time with ULALA
#ini adalah sebahagian preparation untuk aku mengahadapi alam universiti tak lupa juga amalan fardhu ain yg perlu dimantapkan, amalan-amalan sunat yg lain untuk mantapkan iman dan akidah kita dlm menghadapi dugaan yg mencabar di masa hadapan kelak, kita kena get ready, saya dah, anda bagaimana ? wuhuuuuu
kesimpulannya agak pack jugak la masa aku cuti ni tambah-tambah bila ade ujian lesen clash dgn time kelas komputer n kelas languange -.- but setakat ni alhamdulilah bisa diatur semuanya :)
thanks to my parents yg sanggup berhabis duit hantar aku kelas itu ini, serius aku tak sanggup tgk pengorbanan mereka T.T sedih woooii, aku bukan anak CEO, bayangkan ayahku hanya seorang pemandu teksi, satu hari bertungkus-lumus cari nafkah, balik tak sempat rehat dah org call suruh hantar sana hantar sini
*air mata dah bergenang woooi
kita dah 18 tahun, dan kita dah 17 tahun! bukan baru 17 tahun atau baru 18 tahun,
cuba tanya diri, 
apa sumbangan aku terhadap Islam ?
apa sumbangan aku terhadap ibubapa ?
aku ni dah ready ke nak hadapi alam akhirat ?
mcm mana hubungan aku dgn Allah?
yeee ZUBAIR AL-AWWWAM ketika usia beliau 17 tahun sudah jadi panglima tentera, kita ?
SULTAN AL-FATEH umur 21 tahun sudah mampu menakluk Constatinople, kita? yg bakal mencecah umur 21 tahun ,tahap mana pencapaian kita sebagai muslim mukmin dan hamba Allah ?
astaghfirullah, kita masih lalai, byk kekurangan, jadi jom bangkit! 

kepada yang masih bergelumang dengan 'gejala maksiat' yakni couple, move on, korang boleh hidup tanpa couple, dunia tak lama dah awak, cukup-cukuplah berkasih sayang dengan org yg bukan mahram, marilah berkasih sayang dengan KEKASIH yg ABADI kita pasti takkan kecewa, malah kita lebih tenang dan bahagia, malah Dia bagi kita segala-galanya, janji-Nya sentiasa ditepati,cuma kita je selalu khianat terhadap-Nya, tahu tak kita dah buat KEKASIH ABADI kita cemburu ? kita tak letak Dia dalam hati kita, malah kita sayang kan org lain sampai sanggup gadai maruah !!!!! sahabat, sedar atau tidak, kita dah buat KEKASIH ABADI kita marah terhadap kita :( kita patut menangis sekarang sebab takut kita diabaikan oleh-NYA , yang Maha Esa

bukan ini KEKASIH ABADI kita duhai sahabat

tetapi ini, Ar-Rahim <3 mari kita bersyukur dan minta ampun kepada KEKASIH ABADI kita :) ALLAHUAKBAR


No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...