apa yang aku hebat ?


acapkali halimkali faiqkali aidilkali akmalkali imankali nazatulkali *geng decay
aku terfikir

apa je yg aku hebat ariff dan hero ? 
ada org bab kepimpinan die tiptop
aku? hmm
ada orang hebat debat 
aku? ermmm
ada org juara sukan
aku? erm
ada org DEKAN setiap sem 
aku? emm

aaaahh semua tu sementara!

ok ok kalau akhirat pulak?

apa je yg aku nak bawak untuk akhirat?
amalan apa yg aku tiptop?

puasa?
tu pun ikut suka, kalau exam week rajin, hari biasa tu pun 3kali sebulan tu pun kadang-kadang

tahajud?
seminggu tu ok, lepastu kadang-kadang terlepas, bila futur, dah xbangun

solat jemaah?
alamak, aku dok tingkat 4, surau jauh la, 2kali sehari solat jemaah tu mampu la, setiap waktu
belum tentu

zikir?
kalau telinga sumbat dengan MP3 pasang pulak radio, KE-LAUT la jawabnya, lalai!

sedekah?
kalau peminta sedekah dtg, haaa mula la "nnti die tipu aku mcm mne?", "uishh aku pun tgh pokai*padahal blh je hidup,ada je duit kat bank"


sahabat nabi ada yg hebat blh kekal wuduk dgn lama sehingga Rosulullah boleh dengar tapak kaki beliau di syurga, beliau adalah BILAL BIN RABAH

sahabat nabi, yang gagah perkasa, berani mempertahankan maruah islam, beliau adalah SAIDINA UMAR AL-KHATTAB

sahabat nabi, yang sangat penyayang sayangkan kucing beliau adalah ABU HURAIRAH

aku? kucing datang menyendeng gesel-gesel kat kaki dah melompat-lompat

apa je yg aku hebat ? ahhhhhhhhhhhhhhhh

------------------------------------------------------------------------------------------------------

dunia xhebat akhirat xhebat
xpe kawan kawan jgn putus asa untuk menjadi hamba Allah yang terbaik, mari kita berlumba-lumba melakukan amalan

“Berlumba-lumbalah untuk mendapatkan keampunan Tuhan kalian di samping syurga yang luasnya seluas petala langit dan bumi. Syurga tersebut disediakan untuk orang yang bertakwa dan menginfakkan harta mereka dalam keadaan senang dan susah." (Ali Imran : 133-134)

Sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang selalu bersegera untuk mengerjakan kebaikan dan selalu berdoa kepada kamu dalam keadaan suka mahupun duka. Dan mereka adalah orang-orang yang khusyuk kepada kami." (al-Anbiya' : 90)

"Dan bagi tiap-tiap umat ada kiblatnya (sendiri) yang ia menghadap kepadanya. Maka berlumba-lumbalah (dalam berbuat) kebaikan, di mana saja kamu berada pasti Allah akan mengumpulkan kamu sekalian (pada hari kiamat). Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa atas tiap-tiap sesuatu." (al-Baqarah : 148)

see,  Allah convince us to keep praying and dua
seek for His Forgiveness, everytime we make a mistake
Allah wait for us to sujud and cry for Him to repent

"ALLAH TAK KISAH KITA BUAT DOSA, ALLAH KISAH BILA KITA MINTA AMPUNKAN DOSA" -UAI-

jom update iman! 

#MARIMUHASABAH
#BERFIKIRSEJENAK
“Sungguh, pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi orang-orang yang berpikir.” (QS. ar-Ra‘d [13]: 3)

No comments:

Naluri ibu

kebiasaannya, sebelum kuliah start, aku akan sarapan walau secebis roti so pagi tadi aku makan roti canai telur kat kafe Fac.Engine...