It has been a long time


dah lama sangat tak rasa nikmat berusrah


walaupun dalam usrah itu hanya membincagkan perkara yang lazim/remeh bagi orang 
tapi itulah yang menghidupkan semula hati yang kaku, keras dan jernihkan semula hati yang hitam lagi membusuk

terasa sentuhan tarbiah dari naqibah ku
ku tenung wajah nya

"bila lah aku nak sampai ke tahap ni"

melihat kesugguhan naqibah ku dalam medan dakwah ni

"macam mana nak jadi kuat macam dia"

"ahhhhh teringin nya aku nak punyai tarbiah semantap dia"

apa yg dapat aku simpulkan, untuk kekal kuat mentarbiah diri wajib ada ilmu, melazimkan diri untuk menghadiri majlis-majlis ilmu, berjemaah, sibukkan diri dengan perkara kebaikan dan amal soleh yang berterusan


mari dekatkan diri dengan Allah

"cabut jahiliah sepenuhnya, letak Islam paling utama"


No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...