naluri abah

pagi tadi sebelum pergi ke kelas sempat breakfast dengan kakak kesayangan saya
Pn.Azmina Azlin
kat Warung Pak Ali Legend

siapa duduk UM tak kenal Warung Pak Ali maka bukan UMers la 
dapat bedal sepinggan Roti Tsunami dan secawan teh susu sungguh menyelerakan
aku baru tau makan Roti Tsunami letak lada sulah dan kicap, pelengkap sajian Roti Tsunami

selama ni aku bedal dua pinggan roti Tsunami tanpa dua beradik tu
patut la rasa macam ada something yang aku tertggl, tapi tetap berselera
memang untung & jimat duit makan kat Warung Pak Ali sebab ada harga khas untuk student
memang murah gila. makan 2 menu simple tu je RM2
mana nak dapat doh!

tpi tula aku berfikir sejenak
balik modal ke ?
yela ko bayangkan dengan kuah lazat banjir, sambal, roti nya yg sedap dan telur separuh masak yg menggiurkan. telur je dah berapa zaman Najib ni.

Allahu 
mulia sungguh Pak Cik Ali. sgt pemurah orangnya
susah nak dapat peniaga yg ikhlas (yg betul-betul pastikan pelanggan puas dengan sajian yg disediakan) di akhir zaman ni
semoga bussiness nya bertambah maju lagi diberkati
Amin
#TeamPakAli

nak dijadikan cerita
pagi Jumaat memang sah-sah la padat gila jalanraya kat tegah-tengah bandar Kl ni

aku : kak Mina, nak saya ambil akak naik kereta ?
Kak Mina : naik motor je. nanti akak ambil Shima.
aku : ada helmet lebih ?
Kak Mina : ada
aku : yeayyyyyy! Ok!

it has been a long time tak naik motor tengah bandaraya
pernah membonceng motor tapi keliling kampung jela
kagum aku dengan Kak Mina tengok dia bawak motor
berani betul
aku memang gayat naik motor ni
bawak apatah lagi
tengok Kak Mina cilok sana cilok sini
baik punya cilok~~~

me was like
"patutlah abah tak bagi aku bawak motor kt KL"

sebelum mak dan abah bagi keizinan sepenuhnya kepada aku untuk bawak kereta pusaka ni

aku : abah. tak payah la bagi kereta tu. kalau abah nak bagi jugak at least motor la. akak bawak motor adik ke KL
abah : hmmm kamu tu boleh ke bawak 
aku : heeee takpela akak belajar. kalau fail jugak at least skuter. haaaa tak payah main gear-gear. press je
abah : haha. hmm tengoklah macam mana

tak lama kemudian abah call

"akak, pakai je kereta saga tu. abah dan mak tak pakai. daripada kereta tu terperap duduk kampung, akak bawak je ke KL."
"lahhhh kenapa ?"

"abah tak percaya yang kamu boleh bawak motor. bahaya! dah banyak kes dah. abah tak berani. lagipun abah dah tengok cara akak bawak kereta. OK je. dah boleh tu"

(Abah is the best and awesome 'JPJ' forever! byk tips yg dia titipkan buat Putri Sulong Tercinta)
*lebih kurang macam nila SAGA biru aku. model baru

so semenjak aku ada kereta ni memang aku ikat perut sikit, kalau dulu asyik hantar baju ke dobi sekarang basuh setiap petang. kihkih makan pun dah cut-down nasi sepinggan sehari waktu lain melantaklah roti ke apa semenjak pasca GST ni.

(pasca GST : "dulu beli satu troli RM200 tu macam-macam boleh dapat, complete stok rumah. sekarang satu bakul je boleh dapat") 
perghhh memang terasa jugak la. duit keluar macam air paip. 
tu pun dah habis jimat, tak keluar jalan kemana, tak shopping apa, habis duit mkn,buku benda-benda asas & keperluan

dan aku memang ada tragedi hitam naik motor ni
tu yang fobia sampai sekarang
jatuh motor tergolek, berdarah ibu jari kaki
perghhh memang seram
kalah horror movie

and kawan aku pulak
"kelakar la kau naik motor Shima"
"apahal ?"
"yela kau naik macam budak-budak, cuba rileks. nampak sangat takut tu"

aku tak sure gaya budak-budak macam mana
tapi yg pasti bila aku membonceng
kedua-dua tangan aku akan pegang besi kat tmpt duduk belakang tu supaya tak terpelanting
aku lagi prefer pegang besi tmpt duduk tu dari peluk/pegang bahu/pegang baju pemandu kihkih
sebab aku takot pemandu tu tak selesa dengan pelukan aku yg erat WAHAAHAHA
kbye














"semoga En.Kamaruzaman dan Hjh Hanizah sentiasa diberkati dan dirahmati Allah"
amin

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...