Hai Awek!

dekat 3 malam aku keseorangan di bilik, bapak kematu siot
best memang lah best
time ko tengah stress study thermodynamics then sambil tu ko melalak menyanyi hilangkan stress
habis study ko guling-guling layan movie kejap  pasang sound kuat-kuat then sambung study balik

bila kau dah rasa lagho sangat bukak lah lagu nasyid, selawat munjiyat, binnabil huda ke apa
takdelah busuk sangat hati kau tu
*sarcasm

so malam nya aku siap-siap pergi Kolej Kinabalu (KK8) 
aku pergi sebab ada Qasidah
lama bhaii telinga aku ni tak dengar qasidah secara live
bergenang jugak airmata aku bila dengar, terbayang Baitul Qurro
memang feel

sebelum tu ada majlis Iftar
aku pun makan setalam dengan Kak Aina dari Fakulti Sastera Sains Sosial, peramah akak ni
aku sorang-sorang time tu, memang lone rager betul
then datang awek cun ni pergh masa dia masuk tu 
dua kali kepala aku teleng kat dia
putih, kulit licin, kening tu penting
rupanya dia orang Turki budak exchange setahun nama dia Najiye
aku sebut Najihah, at first aku ingt dia pelat
"oh Najihah ?"
dia balas " no, no 'iyeee' NA-JI-YE' not NAJIHAH"

haaaa suka hati aku je, dia kata orang Malaysia suka panggil dia Najihah padahal salah
kihkih

so Najiye ni setalam dengan aku
dan sorang lagi EiJo from Taiwan, kawan Najiye

maka aku pun test la oral aku tahap mana
boleh tahan fluent jugak
*padahal sebelum sebut dah siap bina ayat dalam hati, 2-3 kali fikir

Aina : so, which Faculty are you ?
Naj : API, you ?
Aina : I from Art and Science Social. how bout u (Eijo) ?
Eijo  : (aku tak ingat dia sebut apa, tapi memang pelik tak pernah dengar) ... aaaahhh it has something like drama etc. 
ohhhh budak kebudayaan.
Naj : and u Shima ?
aku : engineering 

then Eijo buat muka terkejut macam baru dapat tau aku lah permaisuri Kerajaan Kuwait  dengan ibu jari ke atas "ohh wowwww! engineering, good good "

aku pun humble " no no  theres nothing special" k aku tipu, sebenarnya aku diam dan senyum dalam hati seriously aku tak bangga sebab terkenangkan carry mark aku sem ni agak menyiput ghaghagha

masa makan, aku rasa pelik, tengok dieorang makan nasi sikit sangat, dan Eijo minta maaf banyak kali sebab dia kata dia makan agak messy

Aina : why you eat so little ?
Naj : actually, I dont know how to eat by using hand. so this is my first try.

aku and Aina pun minta maaf dan serba salah pulak.
aku : why dont u ask a spoon ?
Naj : no, itsokay I want to learn something new
iseee
Eijo : I really impressed to see you eat so fast. like how ha ?
aku : yaaa, we eat by using hand since kid and this is our culture
Aina : Malysian preferred using hand when eating

gelak perempuan.

(yang mana allergic grammar error boleh click pangkah kat tab di atas, maaf ya)

tak sempat sembang panjang, sebab dah masuk waktu Isya. sempat jugak aku terbayang
"kalaulah MARA dulu terima permohonan aku study kat Aussie, aduhhh indahnya "

sebab lately ni ramai kawan-kawan semaktab aku fly ke luar negara melanjutkan pelajaran di sana
guling-guling jugak aku sedih, sebab dulu dapat tawaran fast track sama-sama tapi aku takde rejeki mereka yang layak melepas jua ke sana. 

sebab tu aku update balik instagram aku. sebab nak usya kawan-kawan aku ni. mereka tak aktif facebook. aku je yg agak terkebelakang dalam media sosial. 
orang lain dah sampai layan snapchat. aku baru tau snapchat tu wujud

dulu aku aktif instagram, lepas aku rasa benda-benda ni semua drag masa aku, so aku uninstall
termasuk facebook. bila banyak benda aku ketiggalan aku install balik hahahaa hadoii
sabor jela

biasalah aku ni budak kampung, so tak biasa dengan benda-benda macam ni, aku jadi cepat rasa serabut, memang pure kampung betul. 

mana taknya, balik je kampung terus takde line. kalau sebulan aku balik kampung maka sebulan phone aku dalam almari tak sentuh-sentuh. ini serious
sebab aku malas cari line, kena pergi tepi tingkap, duduk tepi tingkap cari line, bila bar line penuh baru bukak data, barulah masuk segala whatsapp, notification bagai. aman bhaii. memang aman

kalau saudara mara ramai balik kampung semua bertenggek kt tepi tingkap tak pun duduk kat buaian luar rumah.

k melalut

ada sesuatu yang menarik dalam pengisian  di KK8 which is aku dah dengar dah sebelum ni. dan sebelum ni punya talk pun lagi gempak (berkaitan talk di KK8). asalnya soalan itu diajukan oleh seorang mahasiswa tentang "peranan mahasiswa dalam isu menuntut kerajaan yg bersih dan keterlibatan mahasiswa dalam BERSIH"

aku akan share sikit, then korang pandai-pandai la pikir!
lu-pikir-la-sendiri
NANTIKAN!



No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...