ketika cinta bertasbih

apa kau ingat aku takde drama ke dlm hidup aku?
ahahahaa hidup penuh dengan drama -shaheizy sam-
seronok tengok kwn sendri kawan yg betul betul membesar dri sekolah rendah smpailah
sekolah menengah, tgk skrg dh jadi bini orang
rasa diri ni dah tua pula pabila melihat kwn sendiri sudah memegang title isteri
dah besar anak mak ni, mak

sahabat baik ku
yg membesar sama-sama dizaman jahiliyah sampai lah
zaman pencerahan
dirisik org, dan bakal bertunang tak lama lagi
tempias rasa nervous turut aku rasai fuhhh
memang sahabat till jannah ni
ehhhheeehhh
masakan tidak
kalau dulu zaman sekolah sebuk bercinta monyet
bodoh-bodoh-tengin kata orang
sekarang 
subhanallah
bukan calang-calang putera raja yg dtg meminang, tahniah sahabat!
ana bangga, ana kagum
kemudian aku pula disakat oleh makcik pakcik 
"haaa ko bila lagi nak dipinang"
mau tak terkentut aku dengar
"eh pakcik, saya lambat lagi"
spontan saja aku jawab tanpa aku sedar
sahabat ku hanya tersenyum
aku sengih kerang busuk
"aku kena start cari dah ni, tak boleh jadi"
tergelak aku sorang-sorang, apa ke jadah hati ku berkata sedemikian rupa
WAHAHAHAHAHA MIAAAAAANGG

seminggu kemudian

aku mendapat khabar gembira yakni
Naqibah ku telah selamat diijab kabulkan
melompat aku *tipu
aku tersenyum kegirangan
lagi lebar senyuman aku bila dapat tahu naqibah ku berkahwin dengan
'ustaz sempoi' 
subhanallah pasangan yg hebat,
semoga pasangan ini melahirkan ramai rijal-rijal dakwah suatu hari nanti
semoga rakan sekolah ku menjadi isteri yg solehah dn dikurniakan keluarga yg mahabbah
semoga SAHABAT KU yg bertunang tak lama lagi dipanjangkan jodohnya, dan diijab kabul dengan lelaki soleh
semoga AKU *blackout

The Ulala

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...