Minggu Haluansiswa 2015/2016

MHS juga terkenal dengan gelaran Minggu Hilang Suara

mana tak nya dok sorak semangat sampai 2 pagi, 
tapi suara aku hilang bukanlah sebab MHS tapi dengan izin Allah
aku dah sakit tekak sebelum MHS lagi, memang banyak hikmah nya
salah satunya, aku tak perlu jerit terpekik terlolong kehkehkeh
6 hari ber-MHS bagi aku yg dah berpengalaman sebelum ni zaman PASUM dulu agak menyeksa kan
hahahahaha  i was like "ya ampun! cepat lah habis"
bagi yg bru nak mengenal UMisone
was like "bestnya MHS!!!!"
CEH POYO
 time ni waktu petang hujan, gagahkan juga buat formasi 'WE LOVE UM'
and akhirnya berjaya, konon nak lepaskan belon lepas brung dilepaskan oleh HEP, penyudahnya belon terbang dulu, time ni aku jumpa ramai dak dak PASUM, mata aku meliar mencari kawan-kawan yg aku kenal, konon nak jejak kasih huhuuuuu

sorry aku tak ikut kronologi, malas nak susun, so ni aktiviti gotong royong 
bersihkan UM,thank God aku dpt kawasan kolej je FUHHH
ni cell 17 ber wefie bersama PM BANANA, he's so superb bab tarian
suka tgk die menari semangat habis and expression muka die memang tak boleh kalah

ni la suasana di Dewan Tunku Canselor, hampir setiap mlm kami berkampung disini
ber-sorak semangat yg never-ending, aku pelik mana datang roh spirit semangat dak dak UM ni
bersorak tanpa henti, ya ampun FENAAAAAT

ni mcm mlm terakhir rasanya, so ada sesi 'makan bersama PM CELL masing-masing'
and aku kalau bab makan memang tak boleh tunggu tunggu kahkahkah so aku hanya
mampu teman kawans cell aku ni makan sambil berchit chat, layan je

so ni la PM CELL 17, oh no! bukan yg baju merah tu, yg sebelah tu,pegang belon tu
hehehhehe
ok girls behave

malam terakhir yg paling gempak
ok nak dengar cerita tak, hahaahahahhaha
belum apa apa dah gelak, walaupun sedih tapi lucu
 ceritanya mcm ni bila turn lawan cheers antara kolej
dak dak kk2 tah kenapa mcm kena rasuk dgn hantu

hentak kaki terabur, yg perempuan sepatutnya jerit
"eeeeeeaaaaaahhaaaaaa!" kuat kuat tapi dah bunyi mcm menjampi 
and dak laki pulak sepatutnya menjerit
"COUGARS!" kuat kuat tapi dah mcm kucing nak beranak, perlahan gila
and that time kiteorng memang kesian tgk muka PM kesayangan kami, mcm hampa
and the MC was like "dah kenapa korg ni" MC yg hot muka mcm shah jazle
come from KK2 pun buat muka terkejut, sebab kiterong tak perform mlm tu
then PM JAI terus masuk cheers 
"kolej dua heh heh, menara budi hah hah tuanku bahiyah hoh hoh" 
tu pun tak sharp, but at least ada la cheers yg kiteorng buat

sebenarnya, malam sebelum tu kiteorng last minute tukar cheers, yg baru direka
then berlatih pun sekali tu je, time tu pulak secholian ramai ada latihan persembahan
so kiteorng mcm blur, tiba-tiba otak blank taktau mcm mana nak start nak byk sgt step
chedoiiiiii rasa nak tutup muka pakai beg UM yg keras tu mygoddddd
kau bayangkan la satu dewan senyap sepi nak dengar kolej kau bersorak
heh redho

apa-apa pun, kami tetap happy malam tu
lepas hujan pasti muncul pelangi kan!
mlm tu kolej tuanku bahiyah menang banyak acara seni
and kolej 2 dinobatkan sebagai Juara Kategori Seni

yg paling best that moment bila kk2 asyik sub kolej duabelas kahkahkah
jahat gila, tapi best
royal pulak tak habis habis dok "nyam nyam menyampah" kan kiteorng
huhuuuuuu 

so here the winners!
pasukan choir kolej kediaman tuanku bahiyah
juara puisi bahasa melayu




flashmob paling gempak, i loikeee




En.Faiz yg sangat lah sporting dan kelakar mcm 'the brothers Petir'

ok ni malam sebelum sebelum malam penutup, kan aku ckp, 6hari 5malam
hampir setiap malam asyik bersorak semangat je hahaha

 ni semua muka pakat penat balik nak tido, tapi gagahkan juga nak berlatih bersorak
mana tak nya tgk pasukan kolej kediaman lain lagi gempak


barisan PM kolej kediaman ke 2

acara ven berhias

malam bersama alumni
kiteorng dibahagikan kumpulan mengikut cell
alhamdulilah cell aku dpt pengetua kolej juga sebagai seorang alumni untuk sharing session
so that time curiousity aku agak tinggi mcm mana nak jadi org hebat seperti beliau
FUHHH aku dah mcm org debat bak kata prof madya dr. nahrizul adib kadri hhehehehe
dok betubi-tubi soalan
and after that, tadi habis kelas terserempak dgn prof nahrizul, he said
"eh saya ingat tau nama awak"
perghhh berbunga hati aku senyum sampai kesudah
org hebat ingt nama kita mana tak happy beb #KeepSmiling

ni malam merdeka, meriah sungguh siap ada persembahan special dari
PM-PM dan bertanglong bagai

baru aku tau mcm mana nak buat tanglong

oh ni malam first,penghulu penghuluwati dilantik
so jegjengjeng sarah dipilih sebagai penghuluwati kolej kediaman tuanku bahiyah

antara yg volunteer nak jadi penghulu, cuba teka siapa?

so akhir kata, seronok jugak ber-MHS ni dapat ramai kenal orang baru, jumpa
pelbagai kerenah dan ragam manusia 
cumanya bagi pendapat aku terlalu banyak hiburan, hati aku agak tidak tenteram
tatkala berhibur berlebihan, bukan apa
cuba korang bayangkan time korang terkinja kinja menari bersorak tak ingat Allah yang Maha Esa
kau mati kaku, agaknya apa pengakhiran hidup kau kat akhirat kelak yakni kehidupan sebenar kita
YOLO
tak bermakna kau kena bersuka ria tanpa ingat tuhan, 
young once live once ni la yg kita kena manfaat kan diri kita untuk UMMAH terbilang 
cuba renungkan remaja zaman Rasulullah, subhanallah

 it just kata-kata buat diri dan rakan-rakan as a muslim
yg ada tanggungjawab untuk agama yg bukan hanya sekadar solat puasa doa haji kahwin tutup aurat
tapi 
AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR

dan bukan hanya sekadar belajar > aktif koko > berjaya > kerja > kahwin > dapat anak > ending

perjalanan kita masih jauh wahai hamba Allah sekalian

dan akhir sekali, minta maaf mana yg terasa sekadar renungan, mari muhasabah, asah iman kita bagi tajam balik :)

apa apa pun buang yg keruh ambil yg jernih dari sesuatu program itu :)
people make mistake
keep changing to become a better person :)

2 comments:

zahilszahid said...

haha..nmpknya ada org trgugat dgn tepuk nyam nyam nyampah royal..kahkahkahkah.. congrats gler kat second sbb mng kesenian wlpn basically rmi bdak engine kat situ..sngguh kehairanan diriku ini..

Shima Kamaruzaman said...

hahahaha ok, royal gempak

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...