jemaah avengers


bismillah

haritu me and my sistah tgk movie, Avenger : Age Of Ultron *peminatIronMan
boleh katakan aku minat jugak ceghite ni sejak dibangku sekolah, wakakaka *pengaruhmedia
so layan jela

well masa nak dekat ending cerita ni, time adik-beradik kembar tu bergambung dengan jemaah avengers, *angguk kalau faham. 
masa dieorang lawan bagai nak rak dengan ultron tu, aku tetiba teringat dan kaitkan dengan dakwah, *iniserious

ye dakwah, jalan dakwah yang penuh pancaroba, mula-mula kita ragu-ragu dengan kemampuan, tapi bila kite berdamping dengan orang yg betul kita akan berasa lagi yakin..

tapi kalau kita tak berusaha untuk mencari kebenaran sampai bila-bila kita akan menjadi 'katak dibawah tempurung'

that moment si perempuan sihir tu ragu-ragu dan takut untuk menentang kezaliman Hawkeye memberi kata-kata semangat lalu dia bangkit menentang musuh. and it working !

macam kita jugak..bila kita ragu-ragu perkara baik yang kita nak buat, carilah orang yg berilmu dan punyai kefahaman yg luas tentang agama.. in sya Allah dengan izin-Nya kita berasa lagi yakin of course yg paling utama minta Allah tetapkan hati kita

aku tulis ni untuk catatan buat diri aku dan kauorang yg rasa sama apa yg aku rasa

bukan apa

kadang-kadang aku terfikir

manusia ni suka sangat berkira-kira bila buat benda baik, asal buat benda baik banyak pulak hati kita persoalkan, tambah pula suntikan syaitan, turutan hawa nafsu, cintakan dunia dan keseronokan, haih *keluhan penat

cuba kawan ajak kita lepak, tengok wayang, shopping, aktiviti lagho, hah! laju je kita ikut tanpa persoalkan apa-apa malah ada yg berani lawan bila mak/ayah cakap TAK BOLEH, choiii, senang cerita kita semua dayus, dayus dalam menentang kemungkaran menyebar kebaikan 

*muhasabah

so apa yg aku perlu buat ?

belajar dan teruslah mencari ilmu, mencari kebenaran dan memahami hakikat hidup sebenar, qalallah qala rasulullah KATA ALLAH,KATA RASULULLAH

takpayah kauorang pandang aku tinggi menggunung disebabkan aku berkata-kata ala pak ostad bagi ceramah, cukuplah kau baca sekadar pesanan dari sahabat kau yg sangat prihatin tentang masa depan akhirat kita bersama :)



No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...