beginner asasian

jadah punye tajuk ?
nak beli sayur pun maksiat juga ke ?
brader ,
cuba besar kan skop pasar
i mean pasar=mall=megamall
okaaay
macam ni as long as sesuatu yg boleh buat kita lalai dri mengingati Allah itu adalah maksiat
haaaaaaaaaa tu yg ena byk istighfar tu cik adik manis
sepanjang kita di pasar 
kita lalai, langsung tak ingat tuhan, hati tak bertasbih
jadi sebelum masuk pasar, shopping mall or whatever baca doa ini
"laillahaillallahhuwahdahulasyarikallah,lahulmulkuwallahulham biyadikalkhai innakaalakullisyaiinqadir"
nak lebih jelas bacaan nya, die punyaa 'ain' ,sabdu, dengung kena la betul ken
so p tanya ustaz habib najmuddin hahahaha gurauu
p tanya En.google dan pastikan sumber nya sahih lagi toyibb 
kehkehkeh
actually semalam aku and azie p midvalley
so this is my first time pergi mall sebesar tu
"ate mike oghang kampong" *tagline wajib
pasangan couple berpeluk cium memang sangatlah bersepah, baik matsaleh, kafir laknat
mahupun org melayu yg beragama islam
nak dijadikan cerita memang aku n azie tersangatlah husnuzon 
"mungking mereka dh kahwin"
even muka tak matured, budak sekolah menengah seriously boleh cam aku tetap husnuzon
"ooh belum baligh laaagii"
bukanlah niat aku nak membandingkan mereka yg salah dan seolah-olah kita ni baik sgt 
totally not!!!!!!!!!
mana tahu mungkin 'mereka' mendapat hidayah, dan pengakhiran mereka adalah baik
mereka yg baik tak semestinya pengakhiran hidup yakni mati mereka juga dalam keadaan husnul khatimah
*take note
kita mesti sentiasa berasa rendah diri
maksudnya mcam ni
kita pandang budak kecil 
"ya Allah, budak ini lebih mulia dari aku kerana dia masih suci dari dosa semoga budak ini menjadi anak yg soleh"
kita pandang org tua
"ya Allah, org tua ini lebih banyak amalannya jika dibandingkan dgn aku"
kita pandang org kafir
"ya Allah, org ini pasti lebih baik dari diri ku kerana jika dia mati dalam keadaan sudah mendapat hidayah dan kalimah terakhirnya adalah laiillahaillallah" who knows right? jika org kafir laknat tiba-tiba dia dapat hidayah mati dalam keaadan muslim sejati maka dia lebih baik dari kita yg muslim sejak lahir tapi belum tentu mati kita mati yg baik, masyaAllah
okay done
now i just wanna share some photos my day at pasum



this is the taman where we were jogging yesterday

that building called CANSELERI
actually dulu boleh ber-kayak-ing but now cannot anymore because our tasik has been polluted T_T kasihanilah kami generasi kini



lepas jog kena la cool down
eceh feeling hindustan kejap sebab sangat berangin this area tambah-tambah takde org pagi-pagi camni
konon nak buat tarian xi shua shua tapi sayang wifi taksampai T_T hukhukhuk sangat merindui
MHS <3 

MUKA IKHLAS DAN TERSANGAT IKHLAS

that moment bila aku rasa bosan asyik senyum so ini wajah paling buruk yg boleh aku buat, kahkahkahkah

muka paling matang yg boleh aku buat, so let me introduce, yg tudung pink tu namanya liza, biru tu anis and merah tu azie, shes my roomate <3 azie ni tersangatlah pengemas org nyaaaaaaa, so yaaaa aku jumpa roomate sehati sejiwa aku, bukan apa dulu masa kat asrama aku selalu membebel kat depa yg suka buat bersepah, hehehehhee Alhamdulilah but they (roomate ph) still in my heart forevah and evaaah!!!
their kerenah make me love them so much especially bila time gila-gila wooooooo, bilik kiteorang paling bising!!! aaaah rindu pipi, ieka,zeyra,liza,adikmira and yaya and mimi!!!!!!



this last photos at KTM Midvalley, punya le sesakkk

conclusion is
dear muslims, let think for awhile
berapa byk dosa kita dh buat, tidakkah kita sedar bahawa kita sering khianat cinta yg Maha Esa
sambutlah cinta ilahi
Allah sentiasa mencurahkan kasih sayang-NYA kepada kita 
bersyukur lah

Abu Hurairah r.a meriwayatkan "tempat yg paling disukai oleh Allah adalah masjid, tempat dibenci oleh Allah adalah pasar" *mari kita sama-sama renungkan
:)

#love Allah
#love Rasulullah
#lve my DEEN Islam <3
#love ummi abi

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...