malam cinta rasul

Alhamdulilah, Allah mengizinkan aku dan sahabat ku, syazwani ayeob menghadiri taman-taman syurga
eceeeeeeeeeeeeeeeeeeehwaaaaahhh
selalu dapat tengok hamba Allah ini dekat TV and selalu dengar qasidah beliau dari corong-corong radio sahaja 
noooowww
the real!
habib syeikh abdul qadir as-segghaf
walaupun dari jauh T_T hhmmmm 
but the best experienced forevaaaah
 qasidah yg penuh semangat
for the first time aku tgk org ramai-ramai mcm buat gaya-gaya tu kenn,
pelik,
dlm hati
 "ehh betul ke ni, boleh ke mcm ni? mcm melebih je?"
haa mcm -mcm jugak la setan hasut aku
bila aku fikir balik, tak salah!!!!!
dari kau goyang tak tentu hala baik kau selawat  (but please jgn buat gaya yg mcm hapeee smpai mengundang kontroversi mcm dlm youtube)
correction
kita bukan menggangungkan Rasulullah melebihi Allah tujuan selawat adalah kita ingin mengangkat darjat Rasulullah sedangkan Allah dan para malaikat selawat ke atas nabi kita hamba Allah ini apatah lagi ?
please jgn terpengaruh dgn kata-kata puak wahabi and others yg kata ini syirik
nauzubillah
mari berselawat dan berzikir!
majlis yang penuh barakah ni berjalan dengan lancar yang paling buat aku tesentuh 
time solat maghrib berjemaah tengah padang mahsyar stadium 
can you imagine that
time tu langit warna ungu-kuning-biru-merah
haaa mcm mcm kaler la senang cerita then korang  sujud ramai-ramai habis solat tadah tangan 
berdoa
and mendongak ke langit
subhanallah, seriously, time ni aku rasa sangat-sangat hina-kerdil 
Allah Maha Besar
 tengok langit dah gerun betapa hebat Allah s.w.t
bila fikir sejenak masih ramai di luar sana kufur terhadap Allah dan masih lalai 
termasuk diri aku juga sering kali lalai kita manusia tidak lari dari kesilapan selagi pintu taubat masih terbuka selagi matahari tidak terbit dari barat jadi ayuh bertaubat!
ya Allah aku banyak berdosa, and yeaahh, sumpah sebak 
berdoa dengan kusyuk
oh yaaa kami diimamkan oleh seorang budak tahfiz, suara dia sekali dua dengar mcm org dewasa bila aku tgk kat skrin
hanya seorang pelajar tahfiz yg masih kecil dan sangat muda tapi hafazan dan bacaan tip top
impressed!!!
cuba lihat diri kita balik ?
masya Allah *tunduk-pejam mata
here some photos that I could share with you guyssss
early bird tak aku dtg ?  wakakaka *grammatical erorr

i cant stop staring their eyes (those girls who wearing niqab) hahahahha im pretty sure they so beautiful girl
and hati aku berbisik "come on shima come on kau bila lagi?" 
hmmmmmmmmm

the para jemaah 

tudiaaaaaaaaa syeikh yang dinanti-nantikan :)))))) hash tag feeling good

 okayy fine ni dah cukup depan aku duduk, still kena tengpok guna skrin *sedih!

i can see from here budak PLKN sooo excited!!
ahaaaaaa and they so united!! teringat zaman sekolah kat MRSM pengkalan hulu, sorak ramai-ramai hmmmm rindu sahabat handai <3



okay gambar ni at the end of event, so beli ice blended jap, konon nak tunggu sampai habis malas nak duduk depan so kiteorang bedal main duduk, then rasa mcm pelik sangat asal kat depan semua lelaki ?
rupanya kiteorang salah tempat T_T malunyeeeee sampai air yg kiteorang minum dah habis baru sedar salah tempat so penyudahnya tebalkan muke buat-buat taktau, oh yaaaa belakang kiteorang actually ramai je perempuan tapi dgn family T_T kahkahkahkah *taklawak doh
so conclusion ambil pengajaran, jangan seronok selawat balik takde rasa apa-apa i mean at least timbul kesedaran dan perubahan
peringatan buat diri dan semua :)
"weh jom tangkap gambar jap" *said shima to wani
 adioosss

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...