Perancangan Allah

dengan berdebar, penuh harapan aku pun masukkan no IC > klik button semak > PERMOHONAN ANDA TIDAK BERJAYA > klik button okay *ade tak button 'sakitnye hati' kalau boleh aku nkklik byk kali
*sorry takde intro
kuang kuang, first impression aku
I was just like "eeeehh?"
haaa kau, aku masuk no IC aq 3-4 kali, jawapan yg sama
then I realize
 "there many reason why I not get the offered, and I know only Allah know what is the best for me"
laa tah zan muslims, btw ramai jugak membe seangkatan aku yg tak dapat, yg dapat pun adik beradik Albert Einstien *result byk A+ especially
ada yg sedih, ada yg redha, ade yg frust, 
brothers, sisters, this is the normal thing happen in our life, we're frequently hear that  "benda yg kita sangka baik tak semestinya baik untuk kita, benda yg buruk tak semestinya buruk buat kita"
it doesn't mean Allah is burden you dear, He have a great plan for you in the future, 
don't give up, keep put trust on HIM and you will no regret, trust me
you should be thankful and say "ALHAMDULILAH"
because
kita tak dapat SPIP atau SPC tapi kita masih ada Islam, our DEEN
kita tak dpt masuk U itu ini, tapi kita masih boleh solat
kita tak dpt scholarship itu ini, tapi kita masih ada EMAAAN
kita masih tak kahwin sampai sekarang, tapi kita masih ade peluang untuk berdoa dan bertaubat *till now aku tertanya-tanya kenapa mesti ada ayat kahwin?
 alhamdulilah
so hows your feel right now? relief ? after you said it with full of hope on Allah, bertawakal dengan sebenar-benar tawakal, yes, you definitely will feel it, TENANG+REDHA
anggap saja ini antara ujian dan cabaran buat kita, ingat setiap ujian yg datang sama ada dlm bentuk musibah atau kekayaan itu semua tanda kasih sayang Allah kepada kita
dear muslims, di saat kau sedih, kecewa, frust menonggeng guling-guling, itu bermakna Allah nak kita cari dia, Allah nak bersama-sama dengan kita, did you realize about that?
berapa ramai manusia atau muslims kat dunia ni kalau ade masalah dia hanya mengadu kepada Allah?
masya Allah sedikit sekali sahabat, peringatan buat diri yg papa ini juga
ingat! dugaan tu kita kena pandai pilih jalan penyelesaian atau cara untuk hadapinya
wheteher you want to live with the problem and lets SYAITAN control you, or you solve it, and pray to Allah, that the right choice muslims, remember Allah never burden someone that they can't bear it and ingat ALLAH NEVER BURDEN SOMEONE! 
the problems will be a positive one if you did not build the barrier between you and Allah :) remember that okay

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...