1Malaysia


so, pkul 8.30 p.m. tadi pergi dinner dekat rumah seorang engineer that come form India

"weh ?"

haaa mcm ni cerita die

since my dad drive a taxi, his new job now :)
so, taklama lepas tu, someone has offered 'some job' to be a driver for an engineer that come from India for a few month, kire compony die akan bayar la, sebulan dlm seribu ringgit cash something like that untuk hantar engineer tu ulang-alik pergi tempat kerja, so my dad take the chance, skip......

nak jadikan cerita dah hampir sebulan bapak aku jadi driver uncle tu, 
uncle tu baik, sepatutnya die takpayah bayar tambang dah, sebab compony die dah setelkan, but he still paid, terharu,
bertambah terharu, uncle tu ckp kat ayah aku mcmni

"uncle if you need money, just ask me, I will give you, don't worry"

alhamdulilah, baik kan uncle tu ? nasib baik la die dapat ayah aku, kalau die dapat dengan org yg jenis suka ambil kesempatan, ah sudah ?

alhamdulilah, so tadi makan-makan tu kire BADE FAREWELL DINNER la
sebabnya isteri die dah nak balik India, anak die pun dah habis cuti sekolah
masa jumpa uncle tu, quite friendly, aku la paling byk cakap, english broken habis *time ni la practice make perfect! yeah! :)
he asked me "oh so you the girl that studied at PENGKALAN HULU? the elder daughter right?"
abah bisik "abah yg bagi tau die. heeeeheee"

skip

btw menu yg dihidangkan sangat super duper
especially TOMATO CHILLE, and PURRY (Y) *thumbs up!

all the ingredients were comes from India, haaaaaaaaa
uncle and aunty tu mcm excited tgk aku byk cakap, byk tanye, hahaha


so the conclusion is : kalau kite buat baik dengan orang, orang mesti buat baik dengan kite pulak, yang penting niat buat baik kerana Allah, sebab kesannya bukan pada diri sendiri tapi pada anak cucu kita nanti. insya Allah. *quotes for today :)

okay that all my story today end here :)






No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...