ape nak jadi dengan kak shima ?


ape nak jadi dengan aku ni. hmmmmm sedih weh. SAHAM turun
aku melabur tenaga banyak sangat sampai SAHAM STUDY aku jatuh merundum

huaaaa :'( 

kalau dulu 7A2B, sekarang 4A5B woooooooooooii gilaaaa TRIAL nak dekat, SPIP aku punya woii, jangan rampas, 

nah result aku


BM      A-
BI        B
FZK    B
BIO     B
KMIA  A
+MATH  B
MATH  A
PAI     A
SEJ     A

apa-apa pun alhamdulilah, setakat ni takde C, aku harap aku dapat perform dan lebih prepare untuk ujian sel aras 2 and sem 1, pray for me dear,

okay aku nak share ni, btw aku n kawan-2 aku cadang nak tarik diri a.k.a keluar dari team netball maktab memandangkan pemain utama hanya kami tiga orang sahaja form 5 (aku,liza dan farani) so mcm alang-alang baik amik semua form 4 kan  ? dan memandangkan super pun bulan 6, bulan yang hampir dengan bulan 'kesiksaan' kiteorang iaitu TRIAL SPM MARA #yg org dok gembar-gembur susah gila nak mati

tapi cikgu sal halang, nak tau cikgu sal cakap ape ?
"kalau awak keluar dari team maktab sama ada awak kene SEPAK (tangan) atau SUMPAH"

:O #ternganga

so balik asrama aku termenung memikirkan nasib, kawan-2 pun try pujuk aku, cakap shima boleh shima boleh, aku pun ia kan aje, walaupun hati aku tetap berkate "boleh ke aku?" "ah sudah trial nak dekat aku tak prepare ape" "gila ape" dah mcm-2 ayat yang berunsur negatif keluar.

back to the basic

aku yakin Allah dah rancang yang terbaik untuk aku, aku anggap ini satu dugaan dan cabaran buat aku untuk berjaya, apa yang aku harapkan dan yakin adalah Allah sentiasa berada disisi aku, mendengar keluh kesah aku, penat lelah aku, Allah saja yang tahu, mudah-mudahan aku tak sentiasa merungut malah sentiasa tabah dan sabar. amiiin yang penting aku kene BERUSAHA. chaiyok!

adios.....

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...