Tips to strive for 8A's in PMR

today is thursday
and today jugak hari yang paling happy buat aku , keluarga aku dan buat semua org
YA ALLAH
aku mengakui kebesaran mu!

alhamdulilah aku dapat straight A's
#berkat usaha , doa aku siang malam dan doa semua org

okay lah dekat sini aku nak kongsi rahsia kejayaan aku dekat korang okay , nak baca silakan , kalau rase boring sila angkat kaki dari sini HAHA 


  1. okay first , kalau nak berjaya korang mesti ade azam yg kuat , so ape lagi cepat cari azam *haha babun 
  2. semangat yg berkobar-kobar untuk mngubah mase depan :)
  3. setiap hari , setiap saat buku mesti ade dekat tangan , especially buku subjek yg korang lemah
  4. kepade yg malas membuat latihan , ape kate ikut care aku , bace buku text/rujukan byk kali , ulang-2 sampai korang dah boleh terhafal , that's my style *aku ni pemalas , harap latihan tuisyen je
  5. kalau korg rase korang ni lemah gile , cepat cepat cepat ! daftar pusat tuisyen ! 
  6. kurang kan menonton televisyen , kalau boleh , satu hari satu/dua cerita je korang tgk *behave yourself dear
  7. jangan berfesbuk dah ! ayoyo , 2minggu sekali
  8. bangun pagi-2 , dlm pukul 4 , awal sgt ? pukul 5 pun blh , haa time ni plg best bace buku , buat ulangkaji , ape slh nye sebelum korang bace buku buat solat hajat and solat tahajjud , amik berkat dari ALLAH S.W.T
  9. jangan kedekut ilmu , selalu tanye kalau tak paham
  10. jangan tidur lambat
  11. selalu bace al-quran
  12. kurangkan bermain , banyak kan belajar
  13. buat jadual belajar


okayy aku rase tu je kot 
itulah rutin aku
awal-2 tahun aku tak byk main
aku menghadap buku je
dekat-2 PMR aku watlek watpeace je
just buat latihan ape yg ckgu kasi :)

goodluck dear<3

No comments:

Abah, My Hero

sempena Hari jadi abah yg ke-56, aku nak buat special post untuk abah,  tak ingat aku bila kali terakhir aku ckp psl abah kt dlm ...